Nissan wysuwa się na prowadzenie jako najlepiej sprzedająca się marka azjatycka w Europie.
Nissan zakończył pierwszą połowę roku jako najlepiej sprzedająca się marka azjatycka w Europie. 384 726 pojazdów sprzedanych w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2015 roku – wzrost o 4,3% w ujęciu rok do roku. Najbardziej spójna i najatrakcyjniejsza oferta w historii marki motorem sukcesu Nissana.
Rolle (Szwajcaria), 16 lipca – Nissan ogłosił dziś rekordowe wyniki sprzedaży za pierwsze 6 miesięcy 2015 roku, dzięki którym awansował na pozycję najlepiej sprzedającej się marki azjatyckiej w Europie. W pierwszym półroczu firma sprzedała 384 726 pojazdów, co stanowi wzrost o 4,3% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Liczba rejestracji nowych samochodów zwiększyła w pierwszej połowie 2015 roku na kilku dużych rynkach, w tym w Wielkiej Brytanii (+34%), Hiszpanii (+18%) i Niemczech (+11%)*, gdzie Nissan odnotował wzrost w stosunku do swojego głównego konkurenta. We Włoszech sprzedaż samochodów osobowych wzrosła w I półroczu o ponad 23%, osiągając poziom 32 611 sztuk. Dzięki konsekwentnie wysokiej sprzedaży Nissana Qashqai, a także w 100% elektrycznego Nissana LEAF udział marki w europejskim rynku wynosi obecnie 4,2%.
Sukces ten przychodzi po rekordowym roku kalendarzowym 2014, w którym europejski oddział Nissana odnotował najwyższą liczbę sprzedanych egzemplarzy i największy udział w rynku w swojej historii, przy sprzedaży rosnącej nieprzerwanie od 5 lat. Wygląda na to, że w 2015 roku marka będzie kontynuować ten wzrost. Zakłady Nissana w Petersburgu, gdzie powstaje nowy X‑Trail, w bieżącym miesiącu świętowały wyprodukowanie dwustutysięcznego pojazdu, a tym samym uzyskanie statusu najszybciej rozwijającego się zakładu w Rosji.
Guillaume Cartier, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Nissan Europe, z satysfakcją skomentował te wiadomości: „Działania, jakie podejmujemy wobec naszej marki i produktów oraz poziomu obsługi klienta ewidentnie przynoszą efekty. Zadowoleni klienci obdarzają Nissana zaufaniem, dzięki czemu jesteśmy najlepiej sprzedającą się azjatycką marką w Europie. Będziemy starać się jeszcze bardziej, aby nasi klienci mogli liczyć na jeszcze większy wybór, jeszcze korzystniejszą ofertę oraz jeszcze bardziej innowacyjne i atrakcyjne produkty”.
Stwierdził ponadto: „Te wyniki świadczą o naszym zaangażowaniu na rzecz jakości, osiągów oraz udostępniania najnowszych technologii jak najszerszemu gronu odbiorców jako pierwsi. W tym roku minie 5 lat od wprowadzenia na rynek modelu Nissan LEAF. 184 000 sprzedanych egzemplarzy i ponad 93% zadowolonych klientów daje mu pozycję najlepiej sprzedającego się samochodu elektrycznego w Europie. Odniesienie tego wyjątkowego sukcesu nie byłoby możliwe bez wsparcia naszych pracowników, klientów, dealerów, partnerów i dostawców, więc jest to naprawdę historyczna chwila dla każdego, kto jest związany z działalnością firmy Nissan” – dodał Cartier.
Sprzedaż Nissana Qashqai wciąż bije rekordy – dotychczas klienci kupili już 2,5 miliona tych pojazdów. W Wielkiej Brytanii, gdzie zlokalizowano produkcję modelu Qashqai na rynek europejski, sprzedano go w liczbie 88 000 egzemplarzy w pierwszej połowie bieżącego roku, co zapewniło Nissanowi najwyższy udział w tamtejszym rynku samochodów osobowych w historii marki. Podobny trend panuje we Francji, gdzie Nissan osiągnął w okresie od stycznia do czerwca rekordowy udział w rynku, wynoszący 3,7%.
Nissan inwestuje znaczne środki w badania i rozwój, a oferując odważne wzornictwo, świetną jakość i udostępniając nowoczesną technologię w masowej skali, wzmacnia takie wartości marki, jak innowacyjność i emocje. Dzięki tym inwestycjom oraz wprowadzeniu modeli X-Trail i Juke Nissan stał się liderem segmentu crossoverów.
* Dane liczbowe na podstawie standardowej branżowej statystyki rejestracji według oficjalnych źródeł krajowych.
Źródło informacji: http://www.newsroom.nissan-europe.com/pl