Nowy X-Trail , jest wizytówką innowacyjności Nissana w dziedzinie bezpieczeństwa, oferując zaawansowane systemy zapewniające wyjątkowo skuteczną ochronę zarówno kierowcy i pasażerom, jak i pieszym.
Wysoki poziom ochrony
W testach zderzenia czołowego przedział pasażerski modelu Nissan X-Trail zachował stabilność, a odczyty czujników umieszczonych na manekinach potwierdziły dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera. Za zabezpieczenie kierowcy badane w teście uderzenia bokiem pojazdu o barierę przyznano maksymalną liczbę punktów, doceniając także dobrą ochronę wszystkich partii ciała. Równie wysoki poziom ochrony tych stref potwierdził się w teście poważniejszego wypadku, jakim jest uderzenie bokiem pojazdu w słup.
Nowy Nissan X-Trail wypadł korzystnie również pod względem ochrony dzieci. Po analizie manekinów użytych w testach dynamicznych modelowi przyznano maksymalną liczbę punktów za ochronę, jaką zapewnił 18-miesięcznemu niemowlęciu. W czasie uderzenia bocznego system bezpieczeństwa biernego utrzymał obydwa manekiny w prawidłowych pozycjach, minimalizując ryzyko kontaktu głowy z elementami wnętrza pojazdu.
Maksymalną punktacją w końcowym raporcie nagrodzono też konstrukcję przedniego zderzaka Nowego Nissana X-Trail, który chroni nogi pieszych. Pozytywnie oceniono także poziom ochrony zapewnianej we wszystkich pozostałych strefach uwzględnionych w teście.
Wyniki testów EuroNCAP potwierdzają, że Nissan produkuje pojazdy maksymalnie bezpieczne dla osób, które nimi podróżują, oraz dla pieszych. Nissan X-Trail jest wyposażony w najbardziej zaawansowane systemy z zakresu bezpieczeństwa w swoim segmencie. Współpracują one ze sobą w ramach stworzonego przez japońską markę pakietu technologii Safety Shield.
W nowym Nissanie X-Trail wykorzystano liczne technologie podnoszące bezpieczeństwo:
Elektryczny hamulec awaryjny
Skanując drogę przed pojazdem za pomocą wbudowanych czujników radarowych, nowy Nissan X-Trail reaguje na niebezpieczeństwo w trzech etapach. Najpierw sygnał dźwiękowy ostrzega kierowcę o zmniejszającej się odległości do pojazdu poprzedzającego. Następnie, jeżeli kierowca zignoruje to ostrzeżenie, system automatycznie przyhamuje pojazd. Na koniec, jeżeli odległość będzie nadal malała, system uruchomi hamulce z pełną mocą, doprowadzając do całkowitego zatrzymania samochodu, o ile zajdzie taka potrzeba.
Ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy
System ostrzegania o zmęczeniu kierowcy w nowym modelu Nissan X-Trail stanowi istotne uzupełnienie pakietu podnoszącego bezpieczeństwo. Po „nauczeniu się” nawyków kierowcy system zaczyna monitorować jego zachowanie. Wykrycie nieskoordynowanych ruchów kierownicy powoduje wyświetlenie na zestawie wskaźników ostrzeżenia wskazującego na konieczność przerwy w podroży.
Rozpoznawanie znaków drogowych
System działa jak dodatkowa para oczu, która rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i powoduje wyświetlenie stosownego komunikatu na ekranie pomiędzy zegarami. Ograniczenia prędkości są automatycznie odczytywane przez kamerę zamontowaną z przodu pojazdu. Funkcję zaprogramowano w taki sposób, że działa ona w całej Europie, niezależnie od typografii znaków obowiązującej w danym kraju. System rozpoznaje nawet stosowane w niektórych krajach dodatkowe znaki ograniczające prędkość tylko w czasie opadów deszczu i wyświetla kierowcy odpowiednią wartość dopuszczalnej prędkości w zależności od pogody.
Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
System ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu wykorzystuje zaawansowany program komputerowy do rozpoznawania oznakowania poziomego na drodze. Oprogramowanie to pozwala ustalić, czy pojazd porusza się właściwym torem, a zjeżdżanie samochodu z pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu jest sygnalizowane kierowcy.
Ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu
Tylna kamera systemu kamer 360° (Around View Monitor) wykrywa pojazdy znajdujące się w niewidocznym w lusterku martwym polu po obu stronach samochodu. Obecność pojazdu w „martwym polu” jest sygnalizowana zapaleniem się dyskretnej kontrolki w lusterku bocznym. Jeżeli kierowca, który chce zmienić pas ruchu, włączy sygnalizujący ten manewr kierunkowskaz, a system wykryje pojazd w niebezpiecznej odległości, lampka ostrzegawcza w lusterku zaczyna migać, a we wnętrzu rozlega się ostrzegawczy sygnał dźwiękowy.
Ostrzeżenie o poruszających się obiektach
Dzięki temu systemowi bezpieczeństwo parkowania nowym Nissanem X-Trail nabiera zupełnie nowego wymiaru. Na podstawie sygnałów z przednich i tylnych czujników parkowania oraz systemu kamer 360° komputer tworzy bardzo pomocny w czasie parkowania obraz pojazdu „z lotu ptaka”.
Nawet jeżeli samochód stoi w miejscu, w przypadku wykrycia obiektu poruszającego się w strefie zasięgu jednej z czterech kamer system emituje dźwiękowy sygnał ostrzegawczy i podświetla strefę, w której wykryto poruszający się obiekt. Zamontowana w drzwiach bagażnika i wyposażona w szerokokątny obiektyw kamera cofania obejmuje swoim zasięgiem kąt ponad 180 stopni, zapewniając niespotykanie szerokie pole widzenia strefy za samochodem. Obraz z kamery jest wyświetlany na dużym, 7-calowym ekranie systemu NissanConnect.
Adaptacyjne światła drogowe
System zaprojektowany pod kątem zapewnienia maksymalnego oświetlenia w każdej sytuacji. W jego skład wchodzi kamera wysokiej rozdzielczości współpracująca z zaawansowanym oprogramowaniem decydującym o konieczności przełączenia świateł drogowych na światła mijania, aby nie oślepiać kierowców w zbliżających się lub poprzedzających pojazdach.
Uznanie w branży
Technologie wchodzące w skład systemu Safety Shield nie tylko pomogły najnowszym modelom Nissana w uzyskaniu maksymalnej punktacji w testach EuroNCAP. Ich potencjał w zakresie zapobiegania wypadkom lub ograniczania ich skutków został także doceniony przez media. Czołowy magazyn motoryzacyjny nagrodził niedawno rozwiązanie Safety Shield w kategorii bezpieczeństwa w ramach dorocznego plebiscytu na Samochód Roku.
Nissan w Europie
Nissan posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert w Europie spośród producentów samochodów pochodzących z innych kontynentów, zatrudniając ponad 14 500 osób w ramach swoich lokalnych działań projektowych, badawczo-rozwojowych, produkcyjnych, logistycznych oraz sprzedażowo-marketingowych. W zeszłym roku w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowano ponad 635 000 samochodów, w tym minivany, wielokrotnie nagradzane crossovery, samochody typu SUV oraz pojazdy użytkowe. Nissan LEAF jest natomiast najpopularniejszym samochodem elektrycznym na świecie – aż 97% nabywców jest bardzo zadowolonych z jego osiągów, a 95% poleciłoby ten samochód swoim znajomym. Nissan posiada obecnie w swojej europejskiej ofercie 24 różnorodne i innowacyjne modele, co plasuje go na pozycji lidera wśród marek azjatyckich w Europie.
Źródło informacji:
http://www.newsroom.nissan-europe.com/pl/pl-pl/Media/Media.aspx